Pasar al contenido principal
Inicio
  • Noticias
  • Servicios
    • Apostilla y legalización consular de documentos extranjeros
      • Apostilla y legalización consular de Rusia y la Unión Económica Euroasiática
      • Apostilla y legalización consular de Europa y la Unión Europea
      • Apostilla y legalización consular en Asia
      • Apostilla y legalización consular desde América
      • Apostilla y legalización consular desde África
      • Apostilla y legalización consular desde Oceanía
      • Preguntas frecuentes sobre la apostilla y la legalización consular
    • Extractos de registros comerciales y estados contables extranjeros
      • Extractos del registro mercantil e información empresarial de Europa
    • Extractos de registros de la propiedad extranjeros
    • Adquisición de documentos en todo el mundo
      • Adquisición de documentos en Austria
      • Adquisición de documentos en Albania
      • Adquisición de documentos en Armenia
      • Adquisición de documentos en Bielorrusia
      • Adquisición de documentos en Rusia
    Nuestros Servicios
    Nuestros Servicios

    Desarrollamos soluciones profesionales para cada cliente de manera individual para superar con éxito los desafíos en los nuevos mercados.

  • Empresa
    • Equipo
    • Referencias
    • Historia de la empresa
    • Opiniones de los usuarios
    Nuestra Empresa
    Nuestra Empresa

    Somos una empresa de consultoría que opera a nivel mundial con sede en Passau. Nuestro amplio espectro de servicios corporativos tiene como objetivo cruzar fronteras y superar límites junto con nuestros clientes.

  • Carrera
  • Contacto
  1. Inicio
  2. Servicios
  3. Extractos de registros comerciales y estados contables extranjeros
  4. Extracts from the commercial register and company information from Africa
  5. Extracts from the commercial register of Tunisia

Handelsregisterauszug aus Tunesien

Schmidt & Schmidt provides extracts from the commercial register of Tunisia with a translation and an apostille as pdf-file via e-mail.

The Republic of Tunisia is a sovereign state in Northwest Africa. The country is a semi-presidential republic, with the president as head of state. Local currency is the Tunisian Dinar (TND), the predominantly spoken languages are Arabic and French. The state religion is the Islam. Tunisia is a member of the United Nations (UN), the League of Arab States and other international organisations.

The service sector, especially tourism, is the country's main source of income, accumulating more than 70% of the GDP. Another important economic branch is the export of olives and olive oil. In addition to that, Tunisia has plenty of oil reservoirs, allowing petrol to make up for 40% of the export income. The tunisian economy is currently undergoing major reformations. In total, there are about 200.000 companies and 280.000 registered merchants registered in Tunisia.

Tunisia has a mixed legal system, consisting mostly of french and islamic law.

Corporate practice is regulated by the Civil Code, the Commercial Code and other legal statutes.

Main types of businesses:

  • Société à responsabilité limitée (SARL) – Limited liability company
  • Société anonyme (SA) – Limited company
  • Société unipersonnelle à responsabilité limitée (SURL) – One-person limited liability company

Additionally, registered merchants and governmental enterprises may operate in Tunisia.

Registration in the commercial register is carried out by the Greffes du Tribunal du Commerce. The commercial register (Registre du Commerce et du Crédit Mobilier - RCCM) is managed by authorised secretaries from the commercial court.

All relevant documentation for registration must be submitted to the Agence Nationale de la Promotion de l'Industrie et de l'Innovation (APII). Their services are partially available online.

All registration data is published in a special newsletter.

Current extract from the commercial register of Tunisia

Extract from commercial register of Tunisia

Contents of the register:

  • Full legal name
  • Representatives
  • Director and proprietors
  • Current status (active/inactive)
  • Type of business
  • Full address
  • Additional data

NB: Information about some companies may be unavailable, or available for a fee.

Information on the directors and shareholders of international companies is not publicly available, therefore just the information on directors and shareholders of local companies is included in the extract.

Search in the register is not free of charge. Search results are sent to you within 14 days after request submission.

To get a required document, we will need the following information about a company:

  • Full legal name
  • Registration number


Service Price incl. German VAT 19% Price excl. VAT
Price for an Electronic Extract from Tunisia from 119,00 € from 100,00 €
Price for the translation of an Extract from Tunisia from 41,65€ from 35,00€
Price for an Extract with Apostille without international shipping from 1190,00 € from 1000,00 €

Legalization of extracts from Tunisia

Tunisia did not accede to The Hague Convention Abolishing the Requirement of Legalization for Foreign Public Documents in 1966. Therefore, all tunisian documents are subject to legalization.

An extract from the business register of Tunisia can be used in order to:

  • Obtain detailed information about potential business partners
  • Negotiate foreign trade agreements
  • File legal claims
  • Register legal entities with foreign participation
  • Check potential employers

You can order an extract without mandatory registration or subscription. Just complete our form and our employees will investigate for missing information, provide you with the extract, translate it to English and deliver the original, the translation as well as the bill for our services to you via mail.
There is no risk involved for you as we provide you with the documents in question on a fixed price. If requested, we will have the extract verified and apostilled. The documents are sent to you by mail. Special fees for the apostille apply.

Our Offer:

  • Quick and reliable inquiry processing
  • Convenient order via online form
  • Required document is sent as a PDF-file via e-mail
  • Certified translation
  • No charge if required information is unavailable
  • Apostille for extracts from commercial registers
  • Confidentiality and personal data protection
  • Quality service and happy customers

Preliminary Check:

We verify whether a commercial register contains information about the company you are interested in, free of charge. Order a preliminary extract and you will receive the following information:

  • Availability of an entry in a commercial register
  • Cost of extract from a commercial register
  • Other available documents
  • Deadline for discharge
  • Cost of apostille
  • Commercial register extract sample (if available)

You can order free preliminary availability check of required information on our website.

Reseñas de clientes

https://maps.app.goo.gl/c9oC4Hh9J3XButir5
Car...

5Star

26 Mayo 2025

efficenti e capaci. servizio corretto

https://maps.app.goo.gl/TGEE7wNzwTjh9EmEA
Nik...

5Star

22 Mayo 2025

Amazing quality of service – quick, professional.

https://maps.app.goo.gl/rxWmZWVhSaffbt1X7
Vy...

5Star

21 Mayo 2025
Sehr schnell und Professionell

Paginación

  • Siguiente página ››

Suscríbase a nuestro boletín.

Permanezca informado sobre nuestras últimas noticias.

Suscríbase

Noticias

Schmidt & Schmidt abre una nueva oficina en Shanghái para responder a la creciente demanda de legalización de documentos en Asia Oriental
Schmidt & Schmidt abre una nueva oficina en Shanghái para responder a la creciente demanda de legalización de documentos en Asia Oriental

Schmidt & Schmidt se enorgullece en anunciar la apertura de su nueva oficina en Shanghái, China, un paso clave dentro de nuestra estrategia de expansión global. Esta oficina funcionará como un centro regional para Asia Oriental, ofreciendo a empresas y particulares servicios esenciales como la legalización de documentos, obtención de información comercial y traducciones profesionales.

Alexej Schmidt
11 Abril 2025
El Convenio de la Apostilla entró en vigor para Bangladés.
El Convenio de la Apostilla entró en vigor para Bangladés

El 30 de marzo de 2025, entró en vigor para Bangladés el Convenio de La Haya de 5 de octubre de 1961 por el que se suprime la exigencia de legalización de los documentos públicos extranjeros (conocido también como el Convenio de la Apostilla). Así lo informa el portal de la Conferencia de La Haya de Derecho Internacional Privado.

Victoria Pachotina
03 Abril 2025
Información importante: Horario de trabajo durante el Ramadán y días festivos
Información importante: Horario de trabajo durante el Ramadán y días festivos

Les informamos que el próximo mes sagrado de Ramadán comenzará en la noche del 1 de marzo y durará hasta la noche del 29 de marzo de 2025. Durante este período, en muchos países musulmanes se modificará el horario de trabajo de los organismos gubernamentales, los servicios postales y de mensajería, así como de las organizaciones comerciales.

Andrej Schmidt
27 Febrero 2025
Brasil refuerza la implementación del Convenio de la Apostilla de La Haya
Brasil refuerza la implementación del Convenio de la Apostilla de La Haya

A comienzos de 2025, el Ministerio de Relaciones Exteriores de Brasil reiteró que los consulados brasileños ya no realizarán la legalización de documentos extranjeros provenientes de países que forman parte del Convenio de La Haya sobre la Apostilla de Documentos Públicos.

Sebastian Küter
20 Febrero 2025

Paginación

  • Siguiente página ››

Nuestro equipo

Alexej Schmidt

Alexej Schmidt

Managing partner
Andrej Schmidt

Andrej Schmidt

Managing partner and head of marketing and distribution department
Ekaterina Kipina

Ekaterina Kipina

Associate
Victoria Pachotina

Victoria Pachotina

Associate
Mariia Ocheretiana

Mariia Ocheretiana

Intern

Nuestros clientes son nuestro orgullo

  • WEGeuro, S.A.
  • EMAG Maschinenfabrik GmbH
  • Profuga GmbH
  • Karl Dungs GmbH & Co. KG
  • GEA Messo GmbH
  • Bombardier
  • Micro-Sensor
  • Allianz SE
  • Landesbank Baden-Württemberg
  • Wilhelmsen Ships Service
  • Zambelli RIB-ROOF GmbH & Co. KG
  • BORA
  • PIXY AG
  • Thyssen Schachtbau
  • STOLLWERCK
  • Furuno
  • Lufthansa Systems
  • DEMACLENKO
  • VAT Vakuumventile AG
  • Power Automation
  • SFS intec
  • Martin Lohse
  • PLANETA-Hebetechnik
  • Hofmann Maschinen- und Anlagenbau GmbH
  • cts GmbH
  • HERZOG
  • CG Chemikalien GmbH & Co. KG
  • Franz Högemann
  • Graf von Westphalen Partnerschaft
  • Schoepf GmbH
  • Thomas-Krenn AG
  • Flottwerk GmbH & Co. KG.
  • Busch-Jaeger Elektro GmbH
  • Thom/Krom
  • String Furniture®
  • DFT GmbH Deichmann Filter Technik
Visa
Mastercard
SEPA Bank Transfer
PayPal

Footer menu

  • Contacto
  • Garantizar
  • Imprimir
  • Política de privacidad
  • Acuerdos legales
  • Política de retiro
  • Mapa del sitio
  • Términos de pago
  • Política de cookies
  • TEST

Search

  • Deutsch
  • English
  • Español
  • Français
  • Italiano
  • Қазақ тілі
  • Русский
  • Türkçe
  • 中文