Pasar al contenido principal
Inicio
  • Noticias
  • Servicios
    • Apostilla y legalización consular de documentos extranjeros
      • Apostilla y legalización consular de Rusia y la Unión Económica Euroasiática
      • Apostilla y legalización consular de Europa y la Unión Europea
      • Apostilla y legalización consular en Asia
      • Apostilla y legalización consular desde América
      • Apostilla y legalización consular desde África
      • Apostilla y legalización consular desde Oceanía
      • Preguntas frecuentes sobre la apostilla y la legalización consular
    • Extractos de registros comerciales y estados contables extranjeros
      • Extractos del registro mercantil e información empresarial de Europa
    • Extractos de registros de la propiedad extranjeros
    • Adquisición de documentos en todo el mundo
      • Adquisición de documentos en Austria
      • Adquisición de documentos en Albania
      • Adquisición de documentos en Armenia
      • Adquisición de documentos en Bielorrusia
      • Adquisición de documentos en Rusia
    Nuestros Servicios
    Nuestros Servicios

    Desarrollamos soluciones profesionales para cada cliente de manera individual para superar con éxito los desafíos en los nuevos mercados.

  • Empresa
    • Equipo
    • Referencias
    • Historia de la empresa
    • Opiniones de los usuarios
    Nuestra Empresa
    Nuestra Empresa

    Somos una empresa de consultoría que opera a nivel mundial con sede en Passau. Nuestro amplio espectro de servicios corporativos tiene como objetivo cruzar fronteras y superar límites junto con nuestros clientes.

  • Carrera
  • Contacto
  1. Inicio
  2. Servicios
  3. Extractos de registros comerciales y estados contables extranjeros
  4. Extractos del registro mercantil e información empresarial de Europa
  5. Extracts from commercial register of Croatia

Extracts from the commercial register of Croatia

Schmidt & Schmidt provides extracts from the commercial register of Croatia with a translation and an apostille.

Commercial register of Croatia is a public federal information source that contains data on all Croatian legal entities and branches of foreign companies. The register is administered online by local courts.

Contents of the business register of Croatia:

  • Joint-stock companies
  • Limited liability companies
  • Partnerships
  • Individual entrepreneur
  • Non-profit organisations
  • Financial institutions

Furthermore, it is possible to obtain information concerning any modification in charter documents, bankruptcy and dissolution procedures, accounting statements, balance sheets and other data required by the Croatian law to be submitted.

The register does not contain any data concerning freelancers.

Croatian courts are responsible for the accuracy of the information submitted in the commercial register. Failure to submit a required statement in the register, or submission of false information qualify, depending on a case, as an administrative or criminal offense.

An extract from the commercial register of Croatia can be used in order to:

  • Obtain detailed information about potential business partners
  • Negotiate foreign trade agreements
  • Register legal entities with foreign participation
  • File legal claims

Extracts from the Croatian commercial register are in the Croatian language. If needed, it is possible to have these documents translated and notarised.

Current extract from the commercial register of Croatia

 Extracts from commercial register of Croatia

Current extract from the commercial register contains the basic information relevant at the moment of request.

Extract from commercial register of Croatia contains the following information:
  • Name of a company
  • Registration number
  • Type of business
  • Main activities
  • Legal address
  • Registered capital
  • Status
  • Information about key managers and founders
  • Balance sheets
  • Other available documents

NB: Information about some companies may be unavailable.
Information about some companies may be unavailable, or available for a fee.

Inquiries are processed from 30 minutes.

Service Price incl. German VAT 19% Price excl. VAT
Price for an Electronic Extract from 23,80 € from 20,00 €
Price for an Extract with Apostille without international shipping from 297,50 € from 250,00 €

Historical extract in Croatia

Historical extract in Croatia

Historical extract contains information about an organisation, relevant on a particular date.

Inquiries are processed from 30 minutes.

Service Price incl. German VAT 19% Price excl. VAT
Price for an Electronic Extract from 23,80 € from 20,00 €
Price for an Extract with Apostille without international shipping from 297,50 € from 250,00 €

Annual financial statements

Annual financial statements<

Annual financial statements obligatory for legal entities to claim.

Inquiries are processed from 30 minutes.

Service Price incl. German VAT 19% Price excl. VAT
Price for an Electronic Extract from 23,80 € from 20,00 €
Price for an Extract with Apostille without international shipping from 297,50 € from 250,00 €

Other documents

Other documents

You can get following documents:

  • Balance sheet
  • Annual balance sheet

Inquiries are processed from 30 minutes.

Service Price incl. German VAT 19% Price excl. VAT
Price for an Electronic Extract from 23,80 € from 20,00 €
Price for an Extract with Apostille without international shipping from 297,50 € from 250,00 €

To get a required document, we will need the following information about a company:

  • Full legal name
  • Incomplete name and legal address
  • Registration number

Main types of businesses in Croatia:

Dionicko drustvo (D.D.) – joint-stock company
Drustvo s ogranicenom odgovornoscu (D.O.O.) – limited liability company
Komanditno drustvo (K.D.) – limited partnership
Javno trgovacko drustvo (J.T.D.) – registered partnership
Ortakluk – ordinary partnership
Trgovac pojedinac (TP) – private entrepreneur
Zadruga – cooperative

We provide extracts from the register in strict compliance with the legislation of the Republic of Croatia and the General Data Protection Regulation.

Inquiries are processed from one working day. Courier delivery of apostilled documents is paid separately by courier service tariffs.
You can order free preliminary availability check of required information on our website.

Register of Beneficial of Croatia

The register of beneficial owners was established in 2019. The register is maintained by the country's Financial regulator, the Financial Agency (FINA).

The Register stores information in electronic form about the final beneficiaries of all legal entities registered in the territory of the Republic of Croatia, as well as information about the final beneficial owners of trusts and equivalent structures established in accordance with foreign legislation.

Depending on the type of legal entity and the complexity of its ownership structure, the Register should include information about the ultimate beneficial owner, including, in particular, information about the nature and extent of the ultimate beneficial ownership.

Apostille of extracts from business register

Croatia acceded The Hague Convention Abolishing the Requirement of Legalization for Foreign Public Documents on 24 January 1965, as a part of Socialist Federal Republic of Yugoslavia.

Therefore, the documents issued in Croatia are subject to a simplified apostilling procedure, thus the documents gain full legal value in Convention member states after certified translation.

Apostilling usually takes about two weeks.

In addition, you can order certified translation from Croatian into a language of your choice.

Reseñas de clientes

https://maps.app.goo.gl/c9oC4Hh9J3XButir5
Car...

5Star

26 Mayo 2025

efficenti e capaci. servizio corretto

https://maps.app.goo.gl/TGEE7wNzwTjh9EmEA
Nik...

5Star

22 Mayo 2025

Amazing quality of service – quick, professional.

https://maps.app.goo.gl/rxWmZWVhSaffbt1X7
Vy...

5Star

21 Mayo 2025
Sehr schnell und Professionell

Paginación

  • Siguiente página ››

Suscríbase a nuestro boletín.

Permanezca informado sobre nuestras últimas noticias.

Suscríbase

Noticias

Schmidt & Schmidt abre una nueva oficina en Shanghái para responder a la creciente demanda de legalización de documentos en Asia Oriental
Schmidt & Schmidt abre una nueva oficina en Shanghái para responder a la creciente demanda de legalización de documentos en Asia Oriental

Schmidt & Schmidt se enorgullece en anunciar la apertura de su nueva oficina en Shanghái, China, un paso clave dentro de nuestra estrategia de expansión global. Esta oficina funcionará como un centro regional para Asia Oriental, ofreciendo a empresas y particulares servicios esenciales como la legalización de documentos, obtención de información comercial y traducciones profesionales.

Alexej Schmidt
11 Abril 2025
El Convenio de la Apostilla entró en vigor para Bangladés.
El Convenio de la Apostilla entró en vigor para Bangladés

El 30 de marzo de 2025, entró en vigor para Bangladés el Convenio de La Haya de 5 de octubre de 1961 por el que se suprime la exigencia de legalización de los documentos públicos extranjeros (conocido también como el Convenio de la Apostilla). Así lo informa el portal de la Conferencia de La Haya de Derecho Internacional Privado.

Victoria Pachotina
03 Abril 2025
Información importante: Horario de trabajo durante el Ramadán y días festivos
Información importante: Horario de trabajo durante el Ramadán y días festivos

Les informamos que el próximo mes sagrado de Ramadán comenzará en la noche del 1 de marzo y durará hasta la noche del 29 de marzo de 2025. Durante este período, en muchos países musulmanes se modificará el horario de trabajo de los organismos gubernamentales, los servicios postales y de mensajería, así como de las organizaciones comerciales.

Andrej Schmidt
27 Febrero 2025
Brasil refuerza la implementación del Convenio de la Apostilla de La Haya
Brasil refuerza la implementación del Convenio de la Apostilla de La Haya

A comienzos de 2025, el Ministerio de Relaciones Exteriores de Brasil reiteró que los consulados brasileños ya no realizarán la legalización de documentos extranjeros provenientes de países que forman parte del Convenio de La Haya sobre la Apostilla de Documentos Públicos.

Sebastian Küter
20 Febrero 2025

Paginación

  • Siguiente página ››

Nuestro equipo

Alexej Schmidt

Alexej Schmidt

Managing partner
Andrej Schmidt

Andrej Schmidt

Managing partner and head of marketing and distribution department
Ekaterina Kipina

Ekaterina Kipina

Associate
Victoria Pachotina

Victoria Pachotina

Associate
Mariia Ocheretiana

Mariia Ocheretiana

Intern

Nuestros clientes son nuestro orgullo

  • WEGeuro, S.A.
  • EMAG Maschinenfabrik GmbH
  • Profuga GmbH
  • Karl Dungs GmbH & Co. KG
  • GEA Messo GmbH
  • Bombardier
  • Micro-Sensor
  • Allianz SE
  • Landesbank Baden-Württemberg
  • Wilhelmsen Ships Service
  • Zambelli RIB-ROOF GmbH & Co. KG
  • BORA
  • PIXY AG
  • Thyssen Schachtbau
  • STOLLWERCK
  • Furuno
  • Lufthansa Systems
  • DEMACLENKO
  • VAT Vakuumventile AG
  • Power Automation
  • SFS intec
  • Martin Lohse
  • PLANETA-Hebetechnik
  • Hofmann Maschinen- und Anlagenbau GmbH
  • cts GmbH
  • HERZOG
  • CG Chemikalien GmbH & Co. KG
  • Franz Högemann
  • Graf von Westphalen Partnerschaft
  • Schoepf GmbH
  • Thomas-Krenn AG
  • Flottwerk GmbH & Co. KG.
  • Busch-Jaeger Elektro GmbH
  • Thom/Krom
  • String Furniture®
  • DFT GmbH Deichmann Filter Technik
Visa
Mastercard
SEPA Bank Transfer
PayPal

Footer menu

  • Contacto
  • Garantizar
  • Imprimir
  • Política de privacidad
  • Acuerdos legales
  • Política de retiro
  • Mapa del sitio
  • Términos de pago
  • Política de cookies
  • TEST

Search

  • Deutsch
  • English
  • Español
  • Français
  • Italiano
  • Қазақ тілі
  • Русский
  • Türkçe
  • 中文